تبلیغات
منابع کافه فایل صدسو - معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو،ایران ناسیونال سابق
 
منابع کافه فایل صدسو
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : صد سو
مطالب اخیر
نویسندگان

گزارش کاراموزی تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو،ایران ناسیونال سابق

  • گزارش کاراموزی تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو،ایران ناسیونال سابق
    گزارش کاراموزی تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو،ایران ناسیونال سابق در 21 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: کارآموزی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 1733 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 21

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    گزارش کاراموزی تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو،ایران ناسیونال سابق در 21 صفحه ورد قابل ویرایش

    تاریخچه تاسیس شركت ایران خودرو( ایران ناسیونال سابق)

    شركت سهامی عام كارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس كارخانجات اتوبوس‌سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد ماه 1341، با سرمایه اولیه یك صد میلیون ریال و تعداد یك هزار سهم، یك هزار ریالی به ثبت رسید و از مهرماه 1342 عملاً فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز كرد

    براساس اساسنامه شركت كه در تاریخ هیجدهم آبان ماه 1354 در مجمع عمومی فوق‌العاده به تصویب رسید، سرمایه شركت مبلغ دوهزار میلیون ریال برآورد شد كه این مبلغ تا سال 1357 به بیش از 13 میلیارد ریال افزایش یافت. به استناد صورت جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 30/3/1357 سرمایه شركت ایران خودرو از مبلغ 13 میلیارد و 440 میلیون ریال به مبلغ 15 میلیارد و 680 میلیون ریال منقسم به 15 میلیون و 680 هزارریال سهم یك هزارریالی افزایش یافت.

    ایران خودرو از اولین شركت‌هایی بود كه قانون گسترش مالكیت واحدهای تولیدی را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار گردید. این شركت به موجب بند الف، قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب سهام        16/4/1358 شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، ملی اعلام شد و به موجب مصوبه 28/2/1365 هیئت وزیران. سهام شركت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت پوشش این سازمان با مدیریت منتخب دولت به كار خود ادامه داد. شركت سهامی عام كارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوز صادره از سوی هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ 27/2/1362، به نام شركت ایران خودرو “سهامی عام” تغییر یافت.               

    در تاریخ 20/11/1370 طی مصوبه‌ای از سوی هیئت دولت اسامی و شرایط فروش سهام شركت‌هایی را كه می‌توانستند به بورس بروند تعیین شد و ایران خودرو اولین شركت خودروسازی بود كه توانست خود را با بازار بورس تطبیق دهد. براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال 1372 سرمایه شركت بالغ بر 57 میلیارد ریال و تعداد سهام 57 میلیون سهم نیز بوده است و كل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

    ساخت سواری.

    بر اساس قرار دادی با كارخانه روتس انگلستان وابسته به گروه كرایسلر ایران خودرو موفق به دریافت مجوز مونتاژ اتوموبیل هیلمن هانتر و ساخت آن در ایران به نام پیكان شدو بر اساس پروانه مورخ 25 اسفند ماه 1344 وزارت اقتصاد به كارخانجات صنعتی ایران ناسیونال اجازه داده شد در مورد ساخت اتوموبیل پیكان اقدام كند

    . در سال 1346 تأسیسات اتومبیل‌سازی پیكان با ظرفیت اولیه سالانه تولید 6 هزار دستگاه در سالن تولید پیكان استقرار یافت و پس از افتتاح این سالن در تاریخ 23/2/1346، اولین اتومبیل‌های سواری با امتیاز ساخت گروه سواری روتس سابق (كرایسلر بریتانیای فعلی) به تولید رسید.

    اولین اتومبیلی كه در سال 1346 ساخته شد “پیكان” بود كه در دو مدل دولوكس و كارلوكس به بازار عرضه شد. در این سال وانت پیكان و تاكسی پیكان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر این سه نوع، پیكان كار هم به بازار عرضه شد و پیكان اتوماتیك نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیكان تولید می‌شد: دولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسی و اتوماتیك.

    پس از تعطیل خطوط تولیدی شركت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محركه در سال 1364، استمرار تولید پیكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت. پس از تحقیقات و مطالعات گسترده، استفاده از نیروی محركه جدید به جای نیروی محركه اصلی پیكان مورد تأیید واقع شد. براساس قراردادی با شركت فرانسه، این شركت توافق نمود نیاز ایران خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سیستم تعلیق پژو 504 برای نصب بر روی بدنه پیكان فعلی به مدت شش سال تأمین نماید.

    در این راستا موتورهای مصرفی در اتومبیل‌های پژو 504 L، گیربكس اصلاح شده پژو 504 (با پوسته 505) و میل گاردان سواری 504 به عنوان نیروی محركه جدید انتخاب شد. این خودرو جدید با بدنه پیكان و نیروی محركه پژو 504 (با حجم 1796 سی‌سی و با قدرت 73 اسب بخار) تحت عنوان پیكان 1800 در خط تولید قرار گرفت. با اجرای این طرح علاوه بر این عملكرد پیكان بهبود یافت، از مصرف سوخت آن به میزان 30% كاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی 20% افزایش پیدا كرد.

    خط تولید پیكان 1800 در تاریخ 13/9/1369 توسط ریاست جمهوری كشورمان افتتاح شد. با توجه به قدمت طراحی بدنه پیكان و خارج از رده بودن تكنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه‌گذاری مجدد برای قالب‌های بدنه و تجهیزات موردنیاز، ایران خودرو تصمیم گرفت و از سال 1368 پژو 405 را در مدل‌های GL و GLX تولید كند. این خودرو در سال 1987 میلادی با مدرن‌ترین تكنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988 میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریكا انتخاب شده بود.

    خطوط جدید تولید پژو 405 نیز در تاریخ 13/9/1369 توسط رئیس‌جمهور كشورمان افتتاح شد.

    در ادامه مطالعات و اقدامات لازم برای توسعه ساخت داخل،

    اقدام به خرید بخشی از ماشین‌آلات تولیدی شركت تالبوت تا پس از بازسازی و راه‌اندازی، از آنها برای آموزش تكنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تكنولوژی خودروسازی و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در كارخانه‌های ایرانی، تولید قطعات یدكی قوای محركه پیكان‌های موجود و تولید قطعات یدكی خودروهای آتی استفاده كند.

    پس از راه‌اندازی و بهره‌گیری از ماشین‌آلات خریداری شده از شركت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ایران، پیكان 1600 پس از مدتی توقف در شهریور ماه 1371 دوباره تولید شد

    در همین راستا ایران خودرو در سال 1377 ؛ ؛پارس و در سال 1380 خودروهای ؛

     ؛ پارس و در سال 1380 خودروهای پژو 206 و همچنین سمند را نیز به بازار ارائه نمود.RD

    كارخانه لوازم تكمیلی و تزئینی

    این كارخانه با نام كارخانه صندلی‌سازی در سال 1342 شروع به فعالیت كرد. این كارخانه از تاریخ 19/10/1368 به كارخانه تولید لوازم تكمیلی و تزئینی تغییر نام داد و در حال حاضر تحت همین عنوان مشغول به فعالیت است. مراحل این كارخانه عبارتنداز اسكلت‌سازی، رنگ، تودوزی، رویه و مونتاژ رویه با اسكلت صندلی. لازم به ذكر است كلیه قطعات تزئینی داخل اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و وانت نیز در این كارخانه ساخته و همچنین روزانه 140 دستگاه جلو داشبورد سواری و وانت در این كارخانه تولید می‌شود.

    كارخانه قالب و جیك

    این كارخانه در سال 1344 در زمینه تعمیر قالب‌ها و با نام واحد تعمیرات فعالیت خود را شروع كرد و تا سال 1360 به صورت پراكنده در قسمت مهندسی سواری سازی شمالی و پرس شاپ مستقر بوده است. در سال 1360 تأسیسات جیگ‌سازی در قسمت جنوبی شركت احداث شد و اداره‌ای تحتعنوان طراحی و ساخت متشكل از سالن‌های تراش‌كاری، قالب‌سازی، جیگ‌سازی و واحد طراحی و مهندسی و تعمیرات قالب ایجاد شد. اهم فعالیت‌های این اداره شامل ساخت قطعات تراشكاری، سره‌های نقطه جوش، نوسازی قطعات و ساخت و مونتاژ و تعمیر قلاب‌ها و جیگ‌ها مورد نیاز شركت بود.

    پس از عدم تمركز در سال 1365 با اجرای سیاست استقلال و خودگردانی، این اداره به نام كارخانه قالب و جیگ تغییر نام داد و با استقرار در قسمت شمالی شركت، فعالیت‌های خود را در زمینه‌های قالب‌سازی، ماشین‌كاری، جیگ‌سازی طراحی و مهندسی و نگهداری و تعمیرات گسترش داد.

    كارخانه برش و پرس

    این كارخانه، پس از تأسیس شركت، با خرید قیچی‌های برقی آلمانی، در سال 1345 با هدف تولید قطعات برش، پرس، خمی شاسی و بدنه سواری پیكان، مینی‌بوس و اتوبوس فعالیت خود را آغاز كرد. پرس‌های كوچك پس از قیچی‌ها و نوردهای برقی نصب و راه‌اندازی شد. با ورود قالب‌های بدنه خودرو، نصب پرس كه از سال‌های 46-1345 شروع شده بود سرعت بیشتری به خود گرفت.

    در سال 1355 سالن جدیدی با پرس‌های مكانیكی سنگین (آلمانی و انگلیسی) راه‌اندازی شد.

    در حال حاضر كارخانه برش و پرس با حدود 000/100 مترمربع مساحت در شمال شرت ایران خودرو، با بیش از 80 دستگاه پرس 10 تن تا 1600 تن در انواع هیدرولیكی، مكانیكی، یك پایه دو پایه یك عمله و دوعمله و 60 دستگاه انواع قیچی، خم‌كن، نورد و چكش به عنوان یكی از بزرگترین واحدهای پرسكاری در ایران مشغول فعالیت است.

    كلیه قطعات اسكلت سواری، مینی‌بوس و اتوبوس توسط 2000 قالب در این كارخانه تولید می‌شد. 70 درصد این قالب‌ها ساخت آلمان و بقیه در كارخانه قالب و جیگ ساخته شده است. وزن بعضی از این قالب‌ها به حدود 30 تن می‌رسد. این كارخانه قادر است روزی 200 تن ورق را به صورت قطعه آماده تحویل نماید. ورق‌های مورداستفاده از ژاپن و آلمان به شكل كوئل و شیت خریداری و در قسمت كوئل بری به صورت طولی و عرضی بریده و آماده می‌شود. كارخانه برش و پرس شامل واحدهای تولید، تعمیرات و نگهداری، مهندسی، خدمات و پشتیبانی، برنامه‌ریزی و كنترل تولید و كنترل كیفیت است.

    سال شمار تولید انواع سواری

    1346) سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان وتاكسی بار با

    حجم موتور 1600 و 1725  و 1800 سی سی.

    1348) اولین اتومبیل پیکان ، ساخت در ایران خودرو

    1369) سواری پژو 405 در مدلهای Gl & GLX  با حجم موتور 1580 سی سی

    1374)سواری پژو 405 در دو مدل دنده ای و اتوماتیک باحجم موتور2000سی سی

    1374) سواری پژو 205 مدل GR   با حجم موتور 1360 سی س

    1374)سواری پژو RD با حجم موتور 1600 سی سی

    1377)سواری استیشن پژو 405-با-حجم-موتور 2000 سی سی

    1378)پارس با حجم موتور 1800 سی سی

    1379)تولید آزمایشی سمند (پروژهX7  ) با حجم موتور1800 سی سی و سیستم انژکتوری

        1380)پژو 206-باحجم-موتور 1400 سی سی

       1380)افتتاح خط تولید سمند با حضور

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :